Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, nisan ayı verilerini Ticaret Bakanı Ömer Bolat ile birlikte Ordu’da açıkladı. Türkiye, nisan ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,3’lük bir artışla 25,4 milyar dolarlık ihracata imza atarak, tarihinin en yüksek nisan ayı performansını gerçekleştirdi.
Tüm Zamanların En Yüksek İkinci Aylık Performansı
2026 yılı ihracat verileri, Türkiye’nin küresel pazardaki gücünü bir kez daha kanıtladı. Genel Ticaret Sistemi (GTS) verilerine göre elde edilen başarı, tüm zamanların en yüksek ikinci aylık ihracat rakamı olarak kayıtlara geçti.
Yılın ilk dört ayında ulaşılan 88,6 milyar dolarlık ihracat hacmi, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3’lük bir artışa işaret ediyor. Son 12 aylık ihracat performansı ise 275,8 milyar dolar seviyesine yükselerek yüzde 4,2’lik pozitif bir ivme yakaladı.
Sektörler ve Şehirler İhracatta Zirvede
Nisan ayında 26 sektörün tamamı ihracatını artırma başarısı gösterdi. İhracatın lokomotifi olan sektörlerdeki sıralama ise şu şekilde gerçekleşti:
-
Otomotiv: 3,9 milyar dolar (Lider)
-
Kimyevi Maddeler: 3,1 milyar dolar
-
Elektrik-Elektronik: 1,8 milyar dolar
-
Hazır Giyim: 1 milyar 451 milyon dolar
-
Çelik: 1 milyar 438 milyon dolar
İller bazında ise ihracatın zirvesinde geleneksel merkezler yer aldı. Geçen ay 61 il ihracatını artırırken, en çok ihracat gerçekleştiren ilk 5 il sırasıyla İstanbul, Kocaeli, Bursa, Ankara ve İzmir oldu. Ayrıca nisan ayında 1.018 firma ilk kez ihracat yaparak ekosisteme yaklaşık 122 milyon dolarlık katkı sağladı.
Körfez Bölgesi'nde İhracat Yeniden Yükselişte
Küresel pazarlardaki gelişmeleri değerlendiren TİM Başkanı Mustafa Gültepe, 166 ülke ve bölgede ihracatın arttığını, 13 ülkede ise bugüne kadarki en yüksek ihracat hacmine ulaşıldığını belirtti.
Mart ayında İran savaşı etkisiyle daralma yaşanan Körfez ülkelerinde ise nisan ayında ibre yeniden yukarı döndü. Bölgeye yapılan ihracat yüzde 15,6 artışla 2 milyar 365 milyon dolara yükseldi. Özellikle Birleşik Arap Emirlikleri’ne yapılan ihracattaki 300 milyon dolarlık artış dikkat çekti.
2026 Hedefi: 282 Milyar Doların Üzeri
Gelecek projeksiyonuna dair açıklamalarda bulunan Gültepe, "Made in Türkiye" algısının dünyada güçlendiğine vurgu yaparak şunları ifade etti:
"Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın açıkladığı Türkiye Yüzyılı Yatırım İçin Güçlü Merkez Programı'nı memnuniyetle karşıladık. Üretim ve ihracat için sağlanan destekler, rekabetçiliğimizi korumamız adına kritik öneme sahip. Tüm zorluklara rağmen 2026’yı 282 milyar dolarlık hedefin üzerinde tamamlayacağımıza inancımız tam."


