Vatandaşların dini vecibelerini huzurlu, sağlıklı, güvenli ve tam hijyenik ortamlarda yerine getirebilmesi adına belediyenin tüm birimleri adeta alarm durumuna geçti.
Bayram süresince; Temizlik İşleri Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü, Veteriner İşleri Müdürlüğü ile İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü koordineli bir şekilde çalışarak Yıldırım halkının kesintisiz hizmet almasını sağlayacak.
Kurban Noktalarında Sıkı Hijyen ve "Boğa Yakalama Timi" Görev Başında
Çevre ve toplum sağlığını korumayı birinci öncelik haline getiren Yıldırım Belediyesi, ilçe genelindeki resmi kurban satış ve kesim noktalarını bayram öncesinde köşe bucak temizleyerek dezenfekte etti. Bayram boyunca da bu alanlarda kesintisiz temizlik ve ilaçlama mesaisi yürütülecek.
Halk sağlığı önlemlerinin yanı sıra, her bayram klasikleşen ve istenmeyen görüntülere sahne olan "kaçan kurbanlık" sorununa karşı da profesyonel bir çözüm üretildi:
-
Teyakkuzda Bir Tim: Veteriner İşleri Müdürlüğü bünyesinde özel olarak kurulan ve gerekli teçhizatlarla donatılan "boğa yakalama timi", bayram süresince firar eden kurbanlık ihbarlarına anında müdahale etmek için sahada hazır kıta bekleyecek.
-
İbadethanelerde Bayram Temizliği: Temizlik İşleri Müdürlüğü’ne bağlı mobil ekipler, ilçedeki tüm camilerde detaylı bir temizlik ve gül suyu yıkama çalışması gerçekleştirerek ibadethaneleri bayram namazına hazır hale getirdi.
Dayanışma Ruhu Unutulmadı: İhtiyaç Sahiplerine Et, Çölyak Hastalarına Baklava!
Sosyal belediyecilik projeleriyle fark yaratan Yıldırım Belediyesi, bayramın birleştirici, paylaşımcı ve dayanışma odaklı ruhunu bu yıl da en güzel şekilde sahaya yansıttı. Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yürütülen özel bayram operasyonunda şu adımlar atıldı:
-
Kurban Eti Desteği: İlçe genelinde önceden tespit edilen dar gelirli ve ihtiyaç sahibi yüzlerce aileye, bayram öncesinde kurban eti dağıtımı gerçekleştirilerek mutfaklarına bayram bereketi taşındı.
-
Glutensiz Baklava Sürprizi: Çölyak hastaları ve gluten hassasiyeti bulunan vatandaşlar da unutulmadı. Bayram neşesinden mahrum kalmamaları adına bu vatandaşlara özel olarak üretilen glutensiz baklava ikramı yapıldı.
Başkan Oktay Yılmaz: "Hemşehrilerimizin Huzuru İçin Tüm Tedbirleri Aldık"
Yıldırım genelinde yürütülen dev bayram organizasyonunu bizzat koordine eden Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, ilçedeki hazırlıklar ve alınan stratejik önlemler hakkında şu kararlı mesajları verdi:
"Yıldırımlı hemşehrilerimizin mübarek Kurban Bayramı’nı tam bir huzur, güven ve yüksek sağlık standartları içerisinde geçirebilmeleri için tüm belediye kadromuzla, binlerce çalışanımızla sahadayız. Vatandaşlarımızın ibadetlerini hijyenik, modern ve düzenli ortamlarda, hiçbir mağduriyet yaşamadan yerine getirebilmeleri adına teknik ve idari tüm tedbirlerimizi aldık.
Bayramın asıl özünü oluşturan dayanışma, paylaşma ve kardeşlik kültürünü Yıldırım’da en üst seviyede yaşatmaya büyük önem veriyoruz. Bu kapsamda ihtiyaç sahibi komşularımızın ve hassas gruptaki vatandaşlarımızın her an yanındayız. Bu duygu ve düşüncelerle, tüm hemşehrilerimizin Kurban Bayramı’nı şimdiden en kalbi duygularımla tebrik ediyor; bayramın ilçemize, ülkemize ve tüm İslam alemine sağlık, mutluluk ve bereket getirmesini diliyorum."


