Şenlikler kapsamında düzenlenen Kardeş Kentler Turnuvası için dünyanın ve Türkiye'nin farklı noktalarından Bursa'ya gelen genç sporcular, antrenörler ve idari yöneticiler, Podyum Davet’te düzenlenen gala yemeğinde bir araya geldi.
Ev sahipliğini Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir ve eşi Nuray Özdemir’in yaptığı bu anlamlı geceye; Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Gazimağusa Belediye Başkanı Süleyman Uluçay, Nilüfer Belediyespor Başkanı Muharrem Or, Şampiyon Melekleri Yaşatma Derneği Başkanı Ruşen Yücesoylu Karakaya, belediye başkan yardımcıları, meclis üyeleri ve çok sayıda davetli katıldı.
Başkan Şadi Özdemir: "Filenin İki Yakasında Sınırları Siliyoruz"
Galanın açılış konuşmasını yapan Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, yaklaşık bir aydır ilçede tam bir spor şöleni yaşandığını ifade etti. 171 okuldan 20 bin öğrencinin 24 farklı branşta centilmence mücadele ettiğini belirten Başkan Şadi Özdemir, organizasyonun evrensel mesajına dikkat çekerek şunları söyledi:
“Farklı kültürlerden gelen dostlarımızı aynı sofrada ağırlamak bizim için büyük bir onur. Genç sporcularımız sahada mücadele ederken aslında sınırları siliyor, filenin ve kortların iki yakasında yeni dostluk köprüleri kuruyorlar. Sahada kupalar, madalyalar elbet bir gün kazanılır; ancak kalıcı olan burada filizlenen kardeşlik duygusudur. Turnuvamızda kazanan her zaman dostluk ve barış olsun.”
Bursa’da Vefa: "Şampiyon Melekler"in Adı Spor Tesisinde Yaşayacak
Başkan Şadi Özdemir, konuşmasında salonu duygulandıran çok önemli bir vefa ve dostluk adımını da paylaştı. 6 Şubat 2023 depreminde Adıyaman’daki Isias Otel’de hayatını kaybeden KKTC Gazimağusa Türk Maarif Koleji’nin sporcu çocuklarını unutturmayacaklarını vurgulayan Özdemir, Nilüfer’deki Beşevler Cimnastik Salonu’na “Şampiyon Melekler” isminin verileceğini müjdeledi. Çocukların hatırasının, akranlarının koşup oynadığı bir spor merkezinde sonsuza dek yaşayacağını ifade etti.
Kardeş kent Gazimağusa’nın Belediye Başkanı Süleyman Uluçay ise bu anlamlı jest karşısında derin bir teşekkür konuşması yaptı. Yaşadıkları evlat acısının tazeliğini koruduğunu belirten Uluçay, şöyle konuştu:
“KKTC şampiyonu olan 14 yaşındaki voleybolcu çocuklarımızı depremde kaybetmenin derin acısını yüreğimizde taşıyoruz. Nilüfer Belediyesi, her zor anımızda olduğu gibi bugün de acımızı paylaşmak için yanımızda durdu. Bu vefalı duruş bizim için çok kıymetli. Gösterilen bu üst düzey misafirperverlik ve anlamlı jest için tüm Nilüfer halkına ve Başkanımız Şadi Özdemir'e şükranlarımı sunuyorum.”
Halk Dansları Gösterisi Geceye Renk Kökü
Protokol konuşmalarının ardından sahne alan Nilüfer Halk Dansları ekibi, sergilediği muhteşem koreografi ve yerel figürlerle salondaki yabancı ve yerli konuklara kültürel bir görsel şölen sundu. Coşkunun ve kardeşlik duygusunun zirveye çıktığı gala gecesi, kardeş kentlerden gelen heyetlere, yöneticilere ve sporculara anı hediyelerinin takdim edilmesi ve hatıra fotoğrafı çekimiyle son buldu.

