Bursa Büyükşehir Belediyesi BUSKİ Genel Müdürlüğü, bayram dayanıklılığını artırmak ve şehre sürekli, sağlıklı içme suyu hizmeti sağlamak amacıyla bakım, onarım ve altyapı çalışmalarına aralıksız devam ediyor.
Bayram tatili döneminde artan nüfus hareketliliği ve hava sıcaklıklarına bağlı olarak yükselen su tüketim miktarını yakından takip eden BUSKİ, olası tüm senaryolara karşı önlemlerini en üst seviyeye çıkardı.
Osmangazi, Yıldırım ve Nilüfer’de 24 Saat Esaslı Acil Müdahale
Bursa’nın nüfus yoğunluğu en yüksek olan merkez ilçelerinde görev yapan BUSKİ arıza onarım ve bakım ekipleri, bayram boyunca içme suyu ana hatlarında ve abone bağlantılarında meydana gelebilecek arızalara jet hızıyla müdahale etmek adına sahada konuşlandı.
Vatandaşların bayram huzurunun kaçmaması adına kurulan bu özel görev ağı kapsamında; Osmangazi'de 2, Yıldırım'da 2 ve Nilüfer'de 1 acil müdahale ekibi olmak üzere toplam 5 tam donanımlı ekip, 24 saat kesintisiz çalışma esasına göre bayram nöbetini sürdürüyor.
Su Kayıplarını Önlemek ve Şebeke Basıncını Korumak İçin Anlık Takip
BUSKİ Genel Müdürlüğü’ne bağlı teknik birimler, içme suyunun depolandığı ana merkezlerde ve şebeke dağıtım noktalarında günlük su tüketim miktarının olumsuz etkilenmemesi adına dijital otomasyon sistemleri (SCADA) üzerinden anlık takip gerçekleştiriyor.
Bayram ziyaretleri ve evlerdeki yoğunluk nedeniyle su kullanım profilinin değiştiği kentsel alanlarda, gerekli vana ayarları ve şebeke basınç optimizasyonları anında yapılıyor. Yaşanabilecek ani basınç düşüşlerine veya lokal şebeke arızalarına karşı lojistik merkezlerdeki yedek parça ve mobil jeneratör destekli ekipler de hazır kıta bekletiliyor.
"Vatandaşlarımızın Sağlıklı Suya Erişimi Önceliğimizdir"
BUSKİ yetkilileri tarafından yapılan açıklamada, altyapıda sürdürülebilirliğin ve şebeke sağlığının bayram dönemlerinde çok daha büyük önem kazandığı vurgulandı.
Açıklamada, "Bursalı hemşehrilerimizin ve şehrimize bayram ziyaretine gelen misafirlerimizin Kurban Bayramı’nı en konforlu şekilde geçirmesi için tüm su depolarımız, arıtma tesislerimiz ve laboratuvarlarımız tam kapasite çalışmaktadır. 17 ilçemizin tamamında koordineli olarak yürütülen bu çalışmalar sayesinde Bursa, bayramı su sıkıntısı yaşamadan huzurla geçirmektedir. Vatandaşlarımız her türlü su ve kanalizasyon arıza ihbarları için ALO 185 Çağrı Merkezimiz üzerinden bizlere 7/24 ulaşabilirler" ifadelerine yer verildi.


