Bursa İl Sağlık Müdürlüğü koordinasyonunda, Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde Dünya MS Günü kapsamında özel bir bilgilendirme ve farkındalık programı düzenlendi. Hastanenin konferans salonunda gerçekleştirilen etkinliğe hastane yönetimi, nöroloji hekimleri, sağlık çalışanları, hastalar ve hasta yakınları katılım sağladı.
Genç erişkinlerde engelliliğe yol açan ciddi risk
Programda konuşan Nöroloji Uzmanı Dr. Ali Özhan Sıvacı, Multipl Skleroz’un (MS) genç erişkinlerde travmalar ve kazalardan sonra en sık engellilik oluşturan nörolojik rahatsızlık olduğuna dikkat çekti. Erken teşhis ve tedavinin hayati önem taşıdığını belirten Uzm. Dr. Sıvacı, uzmanlaşmış merkezlerde yürütülen doğru takip sayesinde hastaların engellilik seviyesine ulaşmadan, yaşam süreleri boyunca son derece kaliteli bir hayat sürebileceklerini vurguladı.
Bursa'da iki bine yakın hasta düzenli takip ediliyor
Hastane bünyesinde yaklaşık 10 yıldır MS hastalarına yönelik nitelikli sağlık hizmeti sunulduğunu ifade eden Doç. Dr. Meral Seferoğlu, merkezde düzenli takip ve tedavisi gerçekleştirilen 2 bine yakın hasta bulunduğunu açıkladı. Gelişen tıp teknolojisi ve görüntüleme sistemleri sayesinde erken tanı imkanlarının arttığını belirten Doç. Dr. Seferoğlu, Sağlık Bakanlığı'nın sağladığı imkanlarla dünyada uygulanan tüm güncel tedavilere Türkiye'deki hastaların da rahatlıkla ulaşabildiğini aktardı.


