Bursa'da doğa turizmi için dev imza! Sansarak Kanyonu 20 yıllığına belediyenin oldu
Bursa’nın saklı cenneti olarak bilinen ve doğaseverlerin akın ettiği İznik Sansarak Kanyonu için tarihi bir dönüm noktası yaşandı. Doğa Koruma ve Milli Parklar 2. Bölge Müdürlüğü’nün faaliyet alanları içerisinde yer alan devasa ekosistemin kullanım ve işletme ihalesini 20 yıllık süreyle İznik Belediyesi kazandı. 2 Haziran 2026 tarihinde atılan resmi imzalarla birlikte, Bursa genelinde yeşil alanların korunması ve nitelikli turizme kazandırılması noktasında büyük bir yerel otorite hamlesi gerçekleştirildi.
98 hektarlık dev alan Tabiat Parkı ilan edildi
Bursa Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürü Nacettin Doğan ve İznik Şefi Hilal Yıldız’ın Belediye Başkanı Kağan Mehmet Usta’yı makamında ziyaretiyle resmiyet kazanan sözleşme, tam 98 hektarlık devasa bir alanı kapsıyor. Yapılan protokole göre Sansarak Kanyonu, koruma-kullanma dengesi gözetilerek "Tabiat Parkı" statüsüyle hizmet verecek. Bölgenin doğal yapısı bozulmadan yapılacak çevre dostu düzenlemelerle kanyon, Bursa ve Türkiye genelinde doğa turizminin yeni merkezi haline getirilecek.
Kamp alanlarından yöresel ürün pazarlarına kadar her şey olacak
Projenin detaylarına göre Sansarak Kanyonu Tabiat Parkı projesi kapsamında bölgeye şu hizmet alanları inşa edilecek:
-
Çevre dostu kamp çadır alanları ve piknik masaları,
-
Doğal dokuya uygun barbekü alanları ve büfeler,
-
Ziyaretçilerin konforu için sosyal donatı ve hizmet birimleri,
-
Kırsal kalkınmayı destekleyecek yöresel ürün satış alanları.
"Önceliğimiz doğal yapıyı koruyarak gelecek nesillere aktarmak"
İmza töreninin ardından projenin detaylarını paylaşan Belediye Başkanı Kağan Mehmet Usta, Sansarak Kanyonu’nun sadece İznik’in değil tüm Güney Marmara’nın bir değeri olduğunu belirterek şu ifadeleri kullandı:
"98 hektarlık bu muazzam alanı Tabiat Parkı olarak doğaya zarar vermeden vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız. Bizim önceliğimiz, Sansarak Kanyonu’nun doğal yapısını koruyarak gelecek nesillere aktarmak ve aynı zamanda ilçemizin turizm potansiyeline katkı sağlamaktır. Süreçte emeği geçen Doğa Koruma ve Milli Parklar yetkililerine teşekkür ediyor, projenin hemşehrilerimize hayırlı olmasını diliyorum."

